tiistai 25. joulukuuta 2012

maa taivaalle kättä nyt lyö

Terppa! Mun piti eilen tulla toivottamaan hyvää joulua, mutta enpäs mä joutanutkaan koneelle. Mun jouluaatto sujui kuitenkin oikein mukavasti. Aamupäivä kului kirkossa perhemessuun harjoitellen, meininki oli loistava ja varsinainen messu keräsi hurjasti kirkkoväkeä! Mua jännitti kenraaliharkoissa melkoisesti ja sen takia ääni ei tuntunut kulkevan mihinkään. Varsinaisessa esityksessä ei sitten jännittänytkään enää niin paljoa, silleen sopivasti, ja kaikki sujui hyvin :)

Kirkon jälkeen käytiin hautausmaalla ja sitten mentiin mummolaan syömään, availtiin myös muutamia lahjoja. Kuuden aikaan kiirehdittiin siskoni luokse sitten loppuillaksi. Siellä on kuusi lasta, jotka olivat ihan innoissaan odottamassa pukkia ja lahjoja. Kun se pukki sitten lopulta saapui, muksujen riemua oli ihana seurata. Koko olohuone oli täynnä erilaisia leluja, satukirjoja, vaatteita ja tietenkin lahjapapereita sekä nauhoja. Jokainen heistä kiljui: "Kato mä sain tän, kato, kato!" tai: "Tämä on minun!" Loppuillasta, kun lapset leikkivät uusilla leluillaan tai pelasivat peleillä, me muut juotiin glögiä, rupateltiin ja syötiin jouluísta jälkiruokaa. Kymmenen aikoihin lähdimme perheeni kanssa kotia avaamaan loput lahjat ja rauhoittumaan elokuvan parissa.

Itse sain paketeista mm. muutaman korun, leffalippuja, aterimet (!), kahdet pussilakanasetit, suklaata, lukemista ja Niken collarit. Kaikki ovat hyödyllistä, mikään ei jää pyörimään, mutta olisi minulle riittänyt vähäisempikin lahjamäärä. Viettäkäähän hyvä ja rentouttava loma! Huomenna suuntaan Lappiin loppu lomaksi, joten seuraavaa päivitystä ensi vuoden puolella.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Blogger Templates by Isnaini Dot Com. Powered by Blogger.