sunnuntai 5. elokuuta 2012

kuuman merieläimen Turkkiin

Semmosta kuvasaldoa Turkista! Oli tosi hyvä reissu, tylsyys ei iskeny ku Rosa oli messissä. Lennotkin tuntuivat tosi lyhyiltä sen Oulun junamatkan jälkeen (;

Meidän hotellimme sijaitsi reilun kilometrin päässä rannasta, sekin tuntui 40 asteen helteessä välillä pitkältä matkalta. Iltaisinkin lämpötila oli n. 25 astetta. Huoneessamme oli ilmastointi, mutta useana yönä oli siitäkin huolimatta kamalan kuuma. Aamiaista syötiin aina hotellin ravintolassa. Loppuviikosta alkoi jo vähän tympiä samat vaihtoehdot, varsinkin kun mikään niistä ei ollut erityisen maittavaa. Iltaisin syötiin ravintolassa, yhteensä neljässä eri paikassa. Turkkilaisesta ruokakulttuurista jäi mieleen leipä ja turkkilainen jugurtti. Leipää siellä syötiin mielinmäärin kaiken kanssa. Jugurttia sai niin lihan kuin leivänkin kanssa.
Me ei löydetty kovinkaan hyviä rantoja siellä. Lähin ranta oli kohtalainen, siellä oli armottoman paljon rantatuoliviidakkoa ja hiekka oli karkeaa. Se kuitenkin päihitti Bitezin -ja Kamelirannan. Parasta oli ottaa arskaa veneenkannella. Keskiviikkona herättiin vähän aikaisemmin ja suunnattiin veneretkelle, joka kiersi viisi eri paikkaa. Siellä oli mukavaa, kannelle tuuli voimakkaasti, eikä tullut tuskaisen kuuma! Pysähdyttiin useasti uimaan ja hypittiin sieltä laivan ylemmältä kannelta veteen (:

Turkissa hinnat oli kallistuneet, ei ollut enää niin superhalpaa ostaa vaatteita. Shoppailtiin yhtenä iltana Bodrumissa, käytiin markkinoilla seuraavana päivänä ja Oasiksen kauppakeskuksessa loppuviikosta. Mun mukaan tarttui kolme t-paitaa, feikki conssit ja muutama koru. Niistä voipi tulla postaus myöhemmin, jos saan aikaiseksi kuvata. Markkinoilla päästiin kokemaan kunnon penkojaiset, oltiin ahtauduttu kahden pöydän väliin ja kaivettiin hullulla vimmalla kaikenmaailman rättejä, mitä oli pöytä täynnä. Mä en sieltä harmi vain mitään löytänyt, mutta Rosa taisi löytää kaksi paitaa (;

Eilen me siis aamulla palattiin tänne Suomeen ja kävinkin sitten neljäksi tunniksi nukkumaan kaheksan paikkeilla. Sen jälkeen, kun heräsin oli pakko stalkata Facebookissa, lukea blogit läpi, jumittaa Formspringissä ja kattella Weheartit. Sitten päätin siivota huoneen ja rykäistä lähtemällä lenkille. Huhhuh.