tiistai 17. syyskuuta 2013

paljon uutta

Heippa! Paljon on tapahtunut sitten edellisen postauksen, mutta aloitetaan suurimmasta. Host-perheeni vaihtui, en halua täällä jakaa tarkempia syitä, mutta kaikki on kunnossa nyt. Asun aika kaukana koulusta, bussimatkassa kestää n. 1,5 h ruuhkista ja ajankohdasta riippuen. Olen kuitenkin ruvennut jollain tapaa tykkäämään tästä bussimatkasta :) Menen siis kahdella eri bussilla ja niiden aikataulut ei aina ihan täsmää, joudun siis odottelemaan Wolverhamptonissa jonkun aikaa. Olen tutustunut täällä uudessa kodissa uusiin ihmisiin ja tähän kylään, jossa ollaan tosi läheisiä. Kylä on oikein englantilainen ja sunnuntaina kävin pienessä kirkossa, joka oli ihastuttava. Meno oli todella positiivista, minut otettiin innolla mukaan ja papilla oli mahtava aksentti. Olen käynyt pitkillä kävelyillä, jotta opin tuntemaan paikat. Asun siis vanhan rouvan luona ja täällä asuu myös kiinalainen mies lokakuun loppuun asti. Lisäksi täällä on iso porukka nuoria iltaisin, host-äitini lapsenlapsi ja hänen kaverinsa. Pelaamme usein pokeria (tietenkin ilman rahaa) ja olen jo voittanut kerran ;)

Koulu ei tosiaankaan ole niin helppoa kuin luulin, mutta onneksi ihmiset siellä haluavat auttaa ja saan tukea englannin kieleen, koska kotiläksyjen tekeminen on välillä tosi vaikeaa, jos ei ymmärrä edes kysymystä. Mutta enköhän mä kehity tässä ajan kuluessa, joka päivä opin uusia sanoja tai kuinka jokin sana lausutaan niin että muutkin ymmärtää mitä tarkoitan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Blogger Templates by Isnaini Dot Com. Powered by Blogger.