tiistai 21. tammikuuta 2014

uusi vuosi


Hei pitkästä aikaa! Blogi on ollut hiljaiselolla, koska olen ollut kiireinen enkä ole halunnut hukata hetkeäkään vain tietokoneella lorvailuun. Joulukuu pyrähti ohi ihan törkeen nopeasti, joulua odotin kovasti ja ihana se olikin ja uusi vuosi myös. Jouluahan täällä vietetään 25.päivä ja oli ihan hassua, että paketit avattiin aamulla ja 24.päivä oli ihan normi, käytiin puntilla ja syötiin peuraa (kuulostaapa karulta! mutta peuran liha on itseasiassa hyvää, paljon maukkaampaa kuin lammas). Joulun pöytä oli niin täynnä kaikkea, mutta kalkkuna on ehdottomasti mun suosikki. Pigs in blankets, brittien suosikit, (rasvasia nakkeja pekonin sisässä) eivät herättäneet mun ruokahalua ;) 26.päivä tehtiin pieni retki Shrewsburyyn, ihana kaupunki, jossa on uutta ja vanhaa tasapainoisesti. Charles Darwinin kotipaikka! Mun lempparikaupunki tällä hetkellä Iso-Britanniassa. Rakastan siellä olevaa suurta puistoa ja ihania vanhoja rakennuksia, mutta keskusta kuitenkin sisältää shoppailumestoja (New Look, HM, Next etc.). Käytiin myös elokuvissa katsomassa Secret Life of Walter Mitty, odotin tolta leffalta enemmän, joten se oli loppujenlopuks vähän pettymys... Uutena vuotena olin Birminghamissa, syötiin mahtavassa ravintolassa ja söin miekkakalaa(!) ja elämäni parasta suklaa fondantia <3 Käytiin myös maailmanpyörässä ja siellä hilluessa tuntui ihan epäuskoiselta olla täällä! Tuntui, että olin maailman huipulla, kuin loistavaa.

Nyt on vähän tultu alaspäin, olen lauantaista asti kärsinyt kovasta mahakivusta ja huonovointisuudesta. Tai oikeastaan sunnuntaina olo oli normaali, mutta eilen taas hirvittävä, tänään taas normaali ja toivon ettei huominen ole taas huono :S Viime viikolla meillä oli collegessa kokeet ja tämä viikko on ollut vähän niin kuin uuden jakson alku, en haluaisi missata uusien aiheiden aloitusta, mutta parempi ottaa rauhallisesti ja hoitaa keho kuntoon. Koeviikko oli yllättävän stressaava (kertasin kyllä joululomallakin melkein päivittäin edes vähäsen...), enkä usko että mitään huipputuloksia sieltä tulee, mutta ainakin kokemusta englantilaisista kokeista.

Tekstin kirjoittaminen tuntuu nyt tosi kökköseltä, eilen juttelin äidin kanssa puhelimessa eikä suomen puhumisesta meinannu tulla mitään, ihan ärsytti kun kesti niin kauan muotoilla sanat ja lauseet suomeksi! Silti musta tuntuu, että vaikka oon ollu täällä jo 5 kuukautta en siltikään aina puhu kovin sujuvasti englantia ja välillä unohtelen ihan perussanoja. Mutta ehkä se vaan tuntuu siltä! All take care!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Blogger Templates by Isnaini Dot Com. Powered by Blogger.